NL / EN

Onderzoek

Filters:

The goal of this research is to contribute to the variety of existing jazz idioms by expanding jazz languages with methods derived from twentieth century composers of “new music”. This, by showing…
In dit onderzoek heeft Barbara Varassi Pega zich verdiept in de samenstellende delen van de zg. ‘River Plate-tango’ teneinde de sleutel te vinden voor het antwoord op de vraag hoe het specifieke…
Het esthetische universum van een kunstenaar is zijn of haar wereld van esthetisch denken en kennis. Dit esthetische universum kan over eigen 'endofysische wetten' beschikken. Het gevoerde doctoraal…
Hoewel de gitaar al eeuwenlang deel uitmaakt van de klassieke muziektraditie blijft het schrijven voor de gitaar voor veel componisten een moeilijke opgave. Terwijl componisten bij het ontwikkelen…
This is the first monographic study on harp pedal techniques, tracing the historical way to pedal on the early pedal harps with a single-action pedal mechanism, the “harpe organisée”, the term used…
Clerc's dissertation explores various perspectives on the term immersion, and its relation with, and transformation through, a composer’s practice. Immersion is presented as a key…
The present examination of Paisiello’s pedagogical work is based primarily on two sources: the Regole, printed in 1782 in St. Petersburg, as well as the autograph manuscript, and forty-one…
Hoewel opnames uit het begin van de 20e eeuw doorgaans worden beschouwd als waardevolle sporendragers van de uitvoeringsstijl van de laatromantische periode, zijn ze moeilijk te rijmen met de huidige…
Harris’ proefschrift is een verkenning van geluid, zijn verschijningsvorm en de manier waarop geluid mens en technologie verbindt met de omgeving.
Dit onderzoek reikt meervoudige paden aan naar de ontwikkeling van een uitvoeringspraktijk voor computermuziek.
In dit onderzoek wordt de muzikale interacties tussen de muziekleraar en de leerlingen in het secundair onderwijs bestudeerd. Aan de basis van de studie ligt de volgende onderzoeksvraag: in hoeverre…