NL / EN

Onderzoek

Filters:

Giuliano's research concerns the practice of transcribing – i.e. rewriting musical works from the past – in the context of contemporary music today.
The main aim of this research project is to investigate the phonetic relations between vocal/electronic music and linguistics in the second half of the twentieth century.
My research topic is rhythm and rhythm notation in Western research, music theory, and practice. The research aims to investigate the role music notation held in shaping time, i.e. how musical…
Music performance with technological instruments questions the relationship between embodied experience, situated cognition and the instrument. Key elements that constitute a present, aware and…
Today’s performances of medieval polyphony have a lot in common with those of other ‘classical’ or ‘early’ music. Ensembles perform pieces written by known or lesser known composers, which the…
By exploring the possible functions of freedom and fixity as they exist in composition this research aims to be relevant not only to musicians and scholars but also to listeners in general.
Anıl Çamcı onderzoekt de specifieke cognitieve eigenschappen van het luisteren naar elektronische muziek. Hij maakt hierbij gebruik van een methodologie waarbij artistieke praktijk, cognitieve…
Het esthetische universum van een kunstenaar is zijn of haar wereld van esthetisch denken en kennis. Dit esthetische universum kan over eigen 'endofysische wetten' beschikken. Het gevoerde doctoraal…
Hoewel de gitaar al eeuwenlang deel uitmaakt van de klassieke muziektraditie blijft het schrijven voor de gitaar voor veel componisten een moeilijke opgave. Terwijl componisten bij het ontwikkelen…
Clerc's dissertation explores various perspectives on the term immersion, and its relation with, and transformation through, a composer’s practice. Immersion is presented as a key…
Dit onderzoek reikt meervoudige paden aan naar de ontwikkeling van een uitvoeringspraktijk voor computermuziek.
De focus van het onderzoek ligt in het fenomeen ‘reductie’, het wegnemen van essentiële elementen van het muziek maken, teneinde de musicus theatraal te laten worden.